Wednesday, August 11, 2010

ZZRianz di persimpangan dilemma?

Kepok Leko Ride - 31 Julai - 1 Ogos 2010... satu-satunya ride yang menempa banyak sejarah dalam ZZRianz mula berkonvoi beberapa tahun yang lalu... sejarah nyatanya bila julung kali ride golek tayar jam 2.30 pagi dari Restoren Darul Ehsan, seksyen 13 Shah Alam, port rasmi TTS (teh tarik session) ZZRianz.. julung kali juga tiada casualty dalam ride... takda moto down... takda moto yang balik naik lori... ride paling smooth yang pernah aku sertai... sejarah dicatat lagi bila buat pertama kali t-shirt khas ride dapat diedarkan pada malam tersebut... sekalung tahniah buat mereka yang terlibat terutamanya tok wan lengkuas yang menempah baju-baju tersebut... bukan main berlagak ZZRianz dengan t-shirt merah umpama semut merah siam hahahaa...


Perkara penting yang nak dicoretkan di sini adalah semangat persahabatan dan tolak ansur yang tinggi dikalangan ZZRianz... menulis perkara ini bukan untuk 'masuk bakul angkat sendiri' tapi lebih kepada untuk mewarwarkan secara terus agar semangat ini dikekalkan... dengan menulis mengenai nilai murni ini diharapkan agar jika ada sesiapa yang cuba merosakkannya akan berfikir dengan lebih waras lagi sebelum melakukannya... kalau kita nak teliti dan tengok melalui teleskop memang terdapat banyak kelemahan dalam kumpulan ini... tapi kita kena ingat bahawa kumpulan ini terbentuk atas beberapa sebab antaranya ialah atas  'rasa minat yang mendalam' keatas jentera yang dipanggil motosikal... banyak aktiviti yang dijalankan juga adalah bertujuan untuk beriadah dan merehatkan diri dari arus kehidupan yang deras dan komplikated... perlukah kita menjadikan kumpulan ini begitu kompleks?


Dilemma?

Dimana pulak dilemmanya?
ZZRianz... mulanya dari moto reput ZZR250... di awal terbentuknya ZZRianz kesemua ahli menunggang moto reput ini... reput? kalau dah tiap kali ride ada moto yang rosak sampai naik lori tu kira reputlah kan? atas kesedaran itulah rata-rata ZZRianz yang awal menaiktaraf dengan memiliki moto lain yang lebih baik... pada awalnya 'hapgred' ini hanya melibatkan menukar kepada cc yang lebih besar tapi masih berstatuskan moto reput juga... tapi akhir-akhir ini ramai yang telah beralih kepada 'moto koyak plastik'... brand new... masih bau kilang... tahniah kepada rakan-rakan yang terlibat... pada pandangan den inilah yang menyumbang banyak kepada kelancaran Kepok Leko Ride... moto baru takkan rosak? ini juga memberikan kepuasan kepada 'hardcore' riders... moto baru, ride lancar, hati senang, 'pungkoq pun masih gatai'... kepuasan? sudah pastiiii...
Kepok Leko Ride juga menyaksikan cuma 4 buah ZZR250 dalam kelompok... dan satu antaranya dah pun masuk kedalam mudah.com... "tekanan laaaa..." hehehehe... memang la tekanan... dah yang pergi tu semua 400 cc keatas...



Apakah layak lagi kita bergelar ZZRianz?

pada pandangan den bukan nama yang menjadi ukuran... bagi ahli-ahli terawal yang pernah memiliki ZZR250 ini jiwa mereka masih lagi dipenuhi dengan kenangan semasa bersama moto reput ini... lagipun masih ramai yang memiliki ZZR samada 250, 500, 600 dan 1100... den rasa masih ramai yang akan menyimpan ZZR250 termasuk Laverski den yang masih tersadai lepas pulang dari trekday dengan jipjo Februari 2010...

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. den totap dgn moto reput ni (yang jarang buat hal + setia ke tempat kerja tiap hari)...Alhamdulillah
    Eddy_G

    ReplyDelete
  3. Yang bertukar cuma motor, semangat dan persahabatan masih sama selagi masing2 menjaga nilai2 dan asas yg patut dikekalkan..

    ReplyDelete